Dagvatteningenjör

Distans | Stockholm

Hos oss får du inte bara en utbildning, utan en möjlighet att vara en del av lösningen för framtidens hållbara stadsutveckling.

2 september 2024

23 maj 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Är du intresserad av att ta fram samhällslösningar som motverkar översvämningar och andra vattenrelaterade katastrofer? Utbilda dig till dagvatteningenjör och bidra till att skapa säkra städer.

Som dagvatteningenjör har du möjlighet att ta fram lösningar för hantering av dagvatten, ett prioriterat krisområde ur ett samhällsperspektiv. I takt med att klimatet förändras blir det allt vanligare med kraftiga regn och skyfall. Branschen behöver fler kreativa och kompetenta individer som kan bidra till att lösa dagens och framtidens utmaningar.

I rollen som dagvatteningenjör arbetar du med strategisk planering, projektering, provtagning och rening av dagvatten. Din kompetens spelar en betydande roll för att minimera översvämningsrisker och förbättra dagvattenhanteringen i bebyggda områden.

Hermods AB Stockholm