Fiskodlare - hållbart vattenbruk

Distans | Lycksele, Östersund

Som fiskodlare kan du arbeta både med kassodlingar i vatten och landbaserade odlingar. Det finns fiskproduktion över hela landet men det är framförall

1 september 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Vattenbruket i Sverige står inför både ett generationsskifte och expansion. I takt med att branschen växer finns det stora möjligheter att för dig som är intresserad av fiskodling att bli en del av framtidens vattenbruk.

Fiskodlare är ett yrke som traditionellt sett lärs upp på plats och där läran pågår under flera år. I takt med att efterfrågan på kunniga medarbetare ökar har också behovet av formell utbildning blivit tydligt. Nu har du möjlighet att utbilda dig och bli en professionell fiskodlare inom hållbart vattenbruk. Utbildning matchar de behov som den växande fiskodlingsproduktionen har med ökad medvetenhet om djurvälfärd och miljöhänsyn.

Hermods AB Östersund