Drifttekniker

Bunden | Göteborg

En kvalificerad utbildning som ger dig den kompetens som krävs för att kunna arbeta i den efterfrågade rollen som drifttekniker i fastighetsbranschen!

19 augusti 2024

18 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Utbildningen Drifttekniker är en kvalificerad utbildning som ger dig den kompetens som krävs för att kunna arbeta i den efterfrågade rollen i fastighetsbranschen.

Utbildningen som Drifttekniker kräver inga specifika förkunskaper utan är öppen för alla med gymnasieexamen. Den innehåller kurser som gör dig attraktiv på en växande arbetsmarknad - fastighetsautomation, IT, säkerhetssystem, driftoptimering, energieffektivisering, ekonomi, juridik, elteknik, ventilation och värmesystem. Utbildningen ger också kunskaper och färdigheter i kommunikation och kundbemötande samt projektledning och ledarskap.

Newsec, en stor arbetsgivare inom fastighetsbranschen i Norra Europa, har ett nära samarbete med
JENSEN i denna utbildning för att säkerställa att utbildningen ligger väl i linje med branschens behov av kompetens.

”Fastighetsbranschen rör sig allt snabbare framåt vad gäller hållbarhetsarbete, teknikutveckling och nya innovativalösningar för hyresgäster och fastighetsägare. Samtidigt råder det en brist på Drifttekniker på marknaden som möter morgondagens kompetenskrav. Därför vill vi på Newsec ta ansvar för att attrahera drivna och teknikintresserade människor till vår spännande bransch och på så vis också säkra framtida kompetensförsörjning.”
- Frida Jonsén, HR-chef på Newsecs svenska verksamhet inom teknisk service och drift.

JENSEN Education School AB