Redovisningsekonom

Bunden | Umeå

Studera till Redovisningsekonom. En utbildning till ett omväxlande yrke med stort rekryteringsbehov under kommande år.

19 augusti 2024

15 maj 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Bli Redovisningsekonom och uppfyll din önskan om en meningsfull karriär! Denna eftertraktade yrkesväg ger dig möjligheten att kombinera ditt intresse för ekonomi med nära samarbete med människor. Som hjärnan bakom företagets ekonomi spelar du en central roll genom att hantera och analysera ekonomisk information, och din förmåga att se helheten och vara noggrann blir avgörande. Från redovisning till lönehantering blir du en oumbärlig länk för att säkerställa företagets ekonomiska hälsa. Med precision och noggrannhet skapar och analyserar du finansiella rapporter, hanterar bokföring och deltar i budgetprocessen, vilket gör dig till en nyckelspelare för företagets framgång. Att vara Redovisningsekonom innebär inte bara att arbeta i en spännande miljö utan ger också möjlighet till personlig utveckling i takt med företagets behov och de ständiga förändringarna i ekonomiska lagar och regler. Ta steget mot en meningsfull karriär där du följer din passion för människor och ekonomi, samtidigt som du bidrar till företagsframgång!

Utbildningen består av följande kursmoment:
IT för ekonomer
Affärsengelska
Ekonomistyrning och framtidens hållbara nyckeltal
Handels-, associations- och avtalsrätt
Arbetsrätt, löner och administration
Beskattning och mervärdesskatt
Konsultativt arbetssätt
Redovisning och revision – grunder
Redovisning och revision – fördjupning
LIA
Examensarbete

En del av utbildningen är lärande i arbete (LIA) där den studerande befinner sig ute på en arbetsplats och omsätter samt utökar sina kunskaper med stöd från organisationens personal och utsedd handledare.

Utbildningen är på totalt 400 Yh-poäng.

Studieform: Hybrid
Varje vecka innehåller totalt 9 timmar föreläsning. 6 timmar genomförs i hybridform, vilket innebär att du kan välja att antingen delta på plats i klassrummet eller online där du ser föreläsningen live på egen skärm. 3 timmar sker helt på distans där du ser föreläsningen live på egen skärm. Resterande tid är självstudier.
Vi byter namn, Norrlands Yrkeshögskola blir Lexicon YH. Samma utbildningar, samma personer, samma kvalitet och service!

Lexicon Yrkeshögskola AB