Medicinsk vårdadministratör

Bunden | Kristianstad

Medicinsk vårdadministratör är ett yrke för dig som tycker om att arbeta med digital kommunikation och administration i vårdrelaterade situationer.

19 augusti 2024

15 april 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Medicinsk vårdadministratör är ett yrke som har utvecklats och förändrats mycket de senaste åren. Dina arbetsuppgifter består av digital kommunikation och dokumentation, registrering och rapportering av patientrelaterade uppgifter inom hälso- och sjukvård samt samordning av vårdrelaterade administrativa uppgifter.
Användning av korrekt tangentbordsteknik är viktigt i din framtida yrkesroll.
Utbildningen och yrket passar dig som lägger stor vikt vid noggrannhet, är
serviceinriktad, har ett språkintresse, är stresstålig samt tycker om att arbeta med administration.

Utbildningen genomförs i nära samarbete med hälso- och sjukvården. Lärande i arbete (LIA) ingår i utbildningen. Där får du möjlighet att omsätta dina teoretiska kunskaper i olika praktiska situationer. LIA:n ger dig ökad förståelse för det mångfacetterade yrket som äger rum på en vårdenhet.

Kristianstad kommun, Vuxenutbildningen