Applikationsingenjör mot industri/fordonsbranschen

Distans | Göteborg, Lund

Välkommen till framtiden inom industri- och fordonsbranschen där du som applikationsingenjör har en central roll i spännande utvecklingsprojekt!

2 september 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Har du en dröm om att vara med och forma framtidens teknologiska lösningar inom industri- eller fordonsbranschen? Nu har du chansen att ta ett första steg genom Hermods utbildning till applikationsingenjör. Utbildningen ger dig färdigheter och verktyg för att kunna arbeta i projekt inom industri- och fordonssektorn.

Som applikationsingenjör har du en central roll i arbetet med att utveckla och anpassa tekniska lösningar för olika kundprojekt. Du kan till exempel vara den som implementerar avancerade funktioner i fordonssimulatorer. Den som genomför tester i labbmiljö eller den som är på plats ute hos kunden och säkerställer att det fungerar på riktigt. Eller arbetar du med alla delar. Ingen dag är den andra lik som applikationsingenjör. Du kommer få möjlighet att arbeta med olika projekt som alla har sina utmaningar.

Utbildningen till Applikationsingenjör ger dig både teoretisk kunskap och praktiska färdigheter. Du kommer att lära dig att arbeta med systemering, förstudier och att samarbeta med projektledare, programutvecklare och andra applikationsingenjörer.

Enligt Arbetskraftsbarometern rapporterar 8 av 10 arbetsgivare brist på IT-, elektronik- och ingenjörskompetens och med regeringens satsning på digitalisering pekar allt mot att behovet av individer som kan hantera framtidens teknologier bara växer.

Hermods AB Göteborg