Underhållstekniker inom processindustrin

Bunden | Borlänge

Har du teknikintresse och gillar att lösa problem? Vill du vidareutbilda dig till ett efterfrågat yrke inom industrin i hela Sverige och inom EU?

12 augusti 2024

24 maj 2024

11 augusti 2025, 10 augusti 2026

Underhållstekniker inom processindustrin är 2 årig yrkeshögskola på 420 poäng. Efter avslutad utbildning kan du ta anställning som arbetsledare, underhållstekniker, processtekniker eller servicemontör. Utbildningen är inriktad mot det Europeiska certifikat (EFNMS) som svenskt underhåll framtagit och som gör dig eftertraktad, inte bara i Sverige utan också i hela Europa.
Du studerar exempelvis matematik för tekniker, mekanik, hållbar energi, programmering, el och elektronik samt automation. 25 procent av utbildningstiden omvandlas dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete i form av lärande i arbete. Din LIA görs i 2 perioder om totalt 22 veckor. där första delen är på 9 veckor och den andra under 13 veckor.

Borlänge kommun