Marin Serviceingenjör

Distans | Uddevalla

En bred teknisk utbildning inom maskin & el/elektronik för en framtida karriär inom den marintekniska branschen.

26 augusti 2024

Öppen för sen anmälan

15 april 2024

1 augusti 2025

Marin serviceingenjör är en bred teknisk utbildning inom maskin & el/elektronik för en framtida karriär inom den marintekniska branschen.

Utvecklingen av el och elektronik på fartyg och båtar sker i snabb takt. Idag är kopplingen mellan elektronik, hydraulik och mekanik allt vanligare. Som marin serviceingenjör innebär det att du självständigt och fackmannamässigt ska kunna utföra service, reparation, installation och tekniskt underhåll på el, elektroniksystem, motorer i fartyg och fritidsbåtar och andra marintekniska produkter. Arbetet ger dig möjlighet att arbeta internationellt och i arbets­ledande positioner.

Efter utbildningen kan du jobba som Marin serviceingenjör, Marin underhållstekniker, Underhållsmekaniker, Marin Applikationstekniker och Marin El- och elektroniktekniker.

Utbildningen sker på distans och du följer undervisningen via inspelade föreläsningar och handledningstillfällen. I utbildningen ingår ett antal obligatoriska träffar i laborativ miljö.

Uddevalla kommun, Uddevalla Yrkeshögskola