Tekniker tunga maskiner och fordon

Distans | Göteborg, Västerås

Bli expert på tunga maskiner och säkra produktionens framfart!

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

1 februari 2025

1 februari 2026, 1 februari 2027, 1 februari 2028

Passionerad för teknik och stora fordon? Förvandla din passion till yrke. Bli expert på tunga maskiner och säkra produktionens framfart!

Som tekniker för tunga maskiner och fordon arbetar du med underhåll, reparation och felsökning av olika typer av tunga maskiner och fordon. Du kommer utföra regelbundet underhåll och service på maskiner och fordon för att säkerställa att de fungerar korrekt.

För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint tekniskt intresse och inspireras av stora maskiner och fordon. Det här mångsidiga arbetet är perfekt för dig som är en praktisk problemlösare och som gillar att arbeta självständigt.

Utbildningen är intensiv och det egna studieansvaret är stort, du kommer skaffa dig goda färdigheter och kompetenser inom området. På de fysiska träffarna kommer du få öva praktiskt. Mer praktisk tillämpning sker under LIA, där du också får djupare insyn i yrkesrollen. För LIA finns även möjligheter att själv söka dig till valfri ort eller maskintyp.

YH Akademin AB