VVS-ingenjör

Bunden | Stockholm

Skapa bra inomhusmiljö för alla! Läs till VVS-ingenjör och få en bra karriär direkt efter studierna.🚰

1 september 2024

1 september 2025, 1 augusti 2026

Få en spännande som VVS-ingenjör!

Vad gör en VVS-ingenjör?
Som VVS-ingenjör, eller ventilationsprojektör, kommer du att vara hjärnan bakom VVS-system, där du projekterar och konstruerar med fokus på arbetsmiljö och hållbarhet.

Under utbildningen på STI får du en stor kunskapsgrund inom VVS-projektering med särskild inriktning på arbetsmiljö. Vi går djupt in i ämnen som inomhusmiljö och hur värme, ventilation och vatten påverkar energiförbrukning och trivsel. Dessutom får du fördjupade kunskaper om hållbara materialval och utbildning i att använda CAD och BIM för att rita VVS-system.

Vår undervisning omfattar också kurser inom projektering, konstruktion och programvaruutveckling inom VVS-området. För att förbereda dig för den verkliga arbetsvärlden ingår två praktikperioder där du tillämpar dina kunskaper i verkliga projekt hos företag inom VVS-branschen.

Genom vår utbildning får du inte bara tekniska färdigheter utan också insikter i projektledning och planering. Hos STI är vi dedikerade till att utbilda framtidens VVS-ingenjörer och ge dig de verktyg du behöver för en framgångsrik karriär.

Läs mer om utbildningen på sti.se
Välkommen till STI!

Stiftelsen Stockholms Tekniska Institut