Infrastrukturprojektör BIM

Planera framtidens samhälle - Jobba med infrastrukturprojekt i BIM! 🏗️

1 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Bli en del av att skapa ett bättre samhälle för framtiden! Som Infrastrukturprojektör BIM spelar du en viktig roll i att förbättra människors liv och utveckla vårt samhälle genom att använda miljövänliga och effektiva lösningar. Dessutom finns det gott om karriärmöjligheter i Sveriges stora infrastrukturprojekt.

Vad innebär det att vara projektör eller samordnare inom infrastruktur?

Vår infrastruktur, som inkluderar vägar, broar, järnvägar och flygplatser, är viktig för ett fungerande och hållbart samhälle. Den möjliggör resor, transporter av varor och tillgång till nödvändiga resurser, och spelar en central roll i samhällsutvecklingen.

Som projektör eller samordnare inom infrastruktur är ditt jobb att planera, organisera och driva projektet framåt mot framgång. Du ser till att projektet genomförs på ett effektivt och hållbart sätt och att målen nås.

Du arbetar nära ditt team och andra involverade för att samordna och lösa eventuella problem som uppstår i projektet. För att utföra ditt arbete på bästa sätt behöver du teknisk kompetens, planeringsförmåga och god kommunikation.Bli en del av att skapa ett bättre samhälle för framtiden! Som projektör eller samordnare inom infrastruktur spelar du en viktig roll i att förbättra människors liv och utveckla vårt samhälle genom att använda miljövänliga och effektiva lösningar. Dessutom finns det gott om karriärmöjligheter i Sveriges stora infrastrukturprojekt.

Vad betyder BIM?

BIM står för Building Information Modeling/Management. Det är inte bara en enskild programvara utan ett samarbete mellan olika aktörer, yrkesroller och program inom bygg- och anläggningsbranschen.

Genom BIM delar olika delar av ett bygg- och anläggningsprojekt information med varandra, oavsett vilken programvara de använder. Detta möjliggör smidigt och effektivt samarbete för olika team, även om de använder olika verktyg.

BIM handlar om att skapa en miljö där alla kan dela och samarbeta med information för att bygga en mer hållbar framtid. Infrastrukturprojektör BIM öppnar dörrarna till en växande bransch med hög efterfrågan på kompetens. Som projektör eller samordnare kommer du ha stora möjligheter till en bra och spännande karriär.

Sveriges stora infrastruktursatsningar är långsiktiga projekt som sträcker sig många år framåt, vilket bidrar till att skapa en stabil och spännande bransch.

Efter utbildningen kan du arbeta som:

- BIM-samordnare
- Datasamordnare inom anläggning