Kalkylator VVS

Kvalifikationsnivå (SeQF) Inte nivåplacerad

1 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

För att få affärer krävs prisvärda och kvalitativa offerter. Som kalkylator inom VVS drivs du av att hitta lösningar på tekniska utmaningar och ekonomiska förutsättningar. Du arbetar på kontor som stöd till chef och ledning med komplexa uppgifter så som att beräkna tids-, material- och personalkostnader.

Efter utbildningen arbetar du som kalkylator inom VVS, konsult inom VVS eller Inköpare och upphandlare inom VVS.

Utbildningen är helt på distans (inga fysiska träffar), deltid 50% under ett år.

I utbildningen ingår följande kurser: AMA-VVS, Arbetsmiljö, Diskriminering och jämställdhet, Entreprenadjuridik, Installationskunskap, Kalkylering, Regler och standarder samt Upphandling och inköp.

Tycker du det låter intressant?
Du hittar mer information och viktiga datum på vår webbplats.

Välkommen till INSU yrkeshögskola!

INSU AB