Kyl- och värmepumptekniker

Distans | Katrineholm

Vill du byta karriär eller utvecklas inom kyl och värmepumpsområdet? Möjligheterna i kyl- och värmepumpbranschen är oändliga. Nu på distans!

Omfattning 305 YH-poäng (ca 1,5 år)

1 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Som Kyl- och värmepumptekniker kommer du att arbeta med installationer, felsökning och styrning av system. Det kan vara att skapa ett behagligt inomhusklimat i en fastighet. Det kan också handla om att arbeta med kyla inom industrin, i livsmedelsbutiker och på idrottsanläggningar.

Utbildningen är på distans heltid under 1,5 år med laborationer i snitt 2 gånger/månad på plats i Katrineholm, I utbildningen varvas teori- och praktik undervisning i våra lokaler med fullt utrustat kyllaboratorium. Det är kylbranschen som står bakom investeringen för att säkerställa utbildning på hög nivå med moderna kylsystem.

Utbildningen avslutas med teoretiskt- och praktiskt examineringsprov*

I utbildningen ingår följande kurser: Diskriminering och jämställdhet, El med styr- och reglerteknik, Elkyllära, Examensarbete, Installation, drift, underhåll och service, Kommunikation, Kylsystem, LIA 1, Luft- och värmesystem, Systemkunskap, Systemlösning och övervakning.

Tycker du det låter intressant?
Du hittar mer information och viktiga datum på vår webbplats.

Välkommen till INSU yrkeshögskola!

* Efter avklarat examineringsprov kan du ansöka om certifiering. Ett tillfälle per studerande erbjuds de som är godkända i utbildningens samtliga kurser vid utbildningsslut. För studerande som inte är klara vid utbildningsslut erbjuds ett tillfälle tillsammans med nästa yrkeshögskoleklass, gäller endast så länge som utbildningen finns inom INSU yrkeshögskola. För studerande som inte vill vänta eller behöver fler än ett tillfälle erbjuds examineringsprovet till egen kostnad i vårt ordinarie utbud.

INSU AB