Förpackningsingenjör Packaging Solution Engineer - miljö och hållbarhet

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Förpackningsingenjör Packaging Solution Engineer - miljö och hållbarhet
• Vill du tillhöra en spännande bransch där målet är att förbättra människors livskvalité?
• Är du innovativ och kreativ med starkt hållbarhetsfokus?
• Har du samtidigt en förmåga att driva processer framåt och ta initiativ?

Förpackningsindustrin har ett stort behov av en ny generation Förpackningsingenjörer med förståelse för hela värdekedjan och kunskap om att skapa förpackningslösningar som är optimerade utifrån kedjans alla delar. Idag är det kritiskt och otroligt viktigt för att fortsätta utveckla branschen.

Yrkesrollen som Förpackningsingenjör har ansvar för utifrån kundernas önskemål konstruera spännande och innovativa lösningar förpackningslösningar. Utbildningen ger dig kunskap, färdighet och kompetenser att vara delaktig hela vägen från idéskiss till färdig förpackning med kundens önskemål i fokus.

Utbildningen genomförs i samverkan och samarbete med svenska företag i regionen som bidrar med utbildare, kursmaterial och studiebesök.

En mycket efterfrågad kompetens och yrkesroll med stort fokus på miljö, hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Älmhults kommun, Haganässkolan