Stödpedagog inom funktionshinderområdet

Distans | Oskarshamn, Värnamo

Vill du få ökad kunskap om pedagogisk vägledning och individanpassat vardagsstöd samtidigt som du arbetar? Gå vår distansutbildning på halvfart!

26 augusti 2024

15 april 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Under utbildningen till stödpedagog får du professionell kunskap om pedagogisk vägledning och individanpassat vardagsstöd. Du lär dig att skapa möjligheter till ökad livskvalitet och bättre hälsa för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Du får kunskaper om olika funktionsnedsättningar, deras orsaker och konsekvenser och hur man planerar individuellt vardagsstöd. Du kommer också att få större pedagogisk och etisk kompetens i mötet med både brukare och anhöriga, samt lära dig hur du handleder kollegor och bedriver kvalitets- och utvecklingsarbete.

Hälsohögskolan i Jönköping AB