Avancerad GIS-användare

Distans | Gävle

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Geografiska Informationssystem - GIS - är ett datorbaserat system för att lagra, analysera och presentera lägesbunden information, ofta med hjälp av digitala eller webbaserade kartor. GIS blir hela tiden lättare att använda och tar därmed en större plats i vår vardag; Inte minst genom webbaserad och mobilt GIS.

Arbetsmarknaden är idag mycket god för GIS-användare och den ser inte ut att bli mättad på länge. I takt med att GIS används i arbetslivet mer och mer, både inom offentlig sektor och många branscher inom det privata näringslivet, har det vuxit fram ett stort behov av personal med specialkunskaper inom GIS.

Är Du självgående? Är Du motiverad till att få ett bra jobb? Har Du god datorvana? Då är den här utbildningen för Dig!

Folkuniversitetet - Stiftelsen Kursverksamheten vid Uppsala universitetet