Account Manager B2B
Bunden | Stockholm
En kvalificerad utbildning som ger dig kompetens inom digital försäljning, marknadsföring och ekonomi.
Omfattning 400 YH-poäng (ca 2 år)
Examen Yrkeshögskoleexamen
CSN-berättigad Ja
Undervisningsspråk Svenska och engelska
Studietakt 100%
Kvalifikationsnivå (SeQF) 5
Studerandeavgift Nej
Sista ansökningsdatum
Kontakta utbildningsanordnaren
Om utbildningen
Account Manager B2B ger dig aktuell kunskap inom försäljning och bred kompetens för att bygga relationer och skapa kundvärde. Du får praktisk säljträning och helhetssyn som ger dig kompetens att arbeta som säljare och säljledare i företag och organisationer. Du får förståelse för hur du kan nyttja digitala verktyg för att bygga relationer och påverka dina leads mot avslut. Du utvecklar din förmåga att arbeta i team, kommunicera samt se och utveckla lösningar.
Efter avslutad utbildning ska du ha kunskaper om/i:
Specialiserade kunskaper inom teoretisk och praktisk försäljning, kundbearbetning och kundvård med i yrkesrollen som Account Manager med inriktning mot digitala lösningar
Kunskaper om och överblick över angränsande yrkes- och kompetensområden såsom marknadsföring, företagsekonomi och affärsjuridik.
Kunskaper om arbetsprocesser och kvalitetskriterier inom teoretisk och praktisk försäljning, kundbearbetning och kundvård med inriktning mot digitala lösningar i yrkesrollen som Account Manager.
Efter avslutad utbildning ska du ha färdigheter i att:
Planera, utföra samt identifiera resurser för att utföra, specialiserade arbetsuppgifter inom försäljnings-, kundbearbetning och kundvårdsarbete i yrkesrollen som Account Manager med inriktning mot digitala lösningar.
Lösa sammansatta problem inom försäljnings-, kundbearbetning och kundvårdsarbete med inriktning digitala lösningar i yrkesrollen Account Manager
Kommunicera åtaganden och lösningar på engelska inom försäljnings-, kundbearbetning och kundvårdsarbete med inriktning digitala lösningar i yrkesrollen Account Manager
Efter avslutad utbildning ska du ha kompetenser för att:
Självständigt behandla teoretisk och praktisk försäljning, kundbearbetning och kundvård med inriktning mot digitala lösningar på ett sådant sätt att det leder vidare till lärande och professionell utveckling i yrkesrollen som Account Manager.
Övervaka försäljnings-, kundbearbetning och kundvårdsarbete med inriktning mot digitala lösningar samt slutföra förelagda projekt inom yrkesrollen som Account Manager.
TÄNKBARA YRKESROLLER EFTER UTBILDNINGEN:
Account Manager B2B
Företagssäljare
B2B-säljare
Key account manager
Säljkonsult
Utbildningsanordnare
Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.