Trädgårdsmästare inom park och kulturlandskap

Bunden | Ronneby

Bland arbetsgivarna för trädgårdsmästare finns kommunala parkförvaltningar, kyrkogårdar, handelsträdgårdar, besöksträdgårdar, bostadsbolag samt privat

19 augusti 2024

1 augusti 2025

Intresset och förståelsen för värdet av natur och gröna miljöer ökar i samhället. Allt fler inser fördelarna med harmoniska och vackra utomhusmiljöer vilket gör att efterfrågan på trädgårdsmästare blir alltmer omfattande. Yrket har tidigare mestadels inneburit praktiska skötselmoment men nu ställs högre krav på att självständigt kunna driva projekt, genomföra inventeringar av utemiljö, göra kostnadsberäkningar, utföra beställningar samt arbetsleda. Yrket passar dig som vill arbeta kreativt, fysiskt och utomhus. Denna utbildning är den enda kompletta trädgårdsutbildningen med inriktning mot park och kulturlandskap i hela Sverige.

Hermods AB Karlskrona