Speldesigner

Bunden | Malmö

Vill du jobba med att designa framtidens spel? Sök Grit Games utbildning som gör dig redo för en karriär som kvalificerad speldesigner!

1 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Grit Games utbildning till Speldesigner
Speldesigner är yrket för dig som gillar att kombinera tekniskt kunnande med kreativitet och skapande – och som brinner för spel, så klart! Vår utbildning på två år ger dig de praktiska och teoretiska kunskaper som krävs för att vara med och utveckla framtidens stora spel som kvalificerad speldesigner.

Den tekniska och digitala utvecklingens framfart har gjort att det idag finns fler spelplattformar tillgängliga än aldrig förr, och det visar inga tecken på att sakta ned. Spelbranschen ropar efter mer kompetens – både på den svenska och globala marknaden – för att kunna bemöta den stora efterfrågan på nya spel för diverse olika plattformar. Att utbilda sig till spelprogrammerare, grafiker eller designer öppnar därför upp möjligheten att jobba i en spännande bransch med många goda karriärs- och utvecklingsmöjligheter.

Genom att läsa vår utbildning till speldesigner kommer du bland annat kunna arbeta som

· Game Designer
· Level Designer
· Speldesigner
· Spelproducent
· Speltestare/Quality Assurance
· Technical Designer

Arbetslivet ser en stor kompetensbrist där efterfrågan förväntas fortsätta de närmaste åren. Denna utbildning ger dig därför goda anställnings- och vidare utvecklingsmöjligheter.

Utbildningen innehåller följande kurser:
· Avancerad scripting
· Avancerad teknisk design och AI
· Board game design för designer
· Examensarbete
· Gameprojekt 1, Prototyp och process
· Gameprojekt 2, Agilt grupprojekt
· Gameprojekt 3, Learning by doing & reflection
· Gameprojekt 4, tvärdisciplinära roller i grupprojekt
· Introduktion till C# och scripting language
· Introduktion till C++ och visual scripting
· Introduktion till spelgrafik och modellering
· Level design & World design
· LIA 1
· LIA 2
· Narrative design
· Prototyping
· Quality assurance
· UX, UI och Interaction Design

Grit Games - En del av Grit Academy
På Grit Academy kombinerar vi kunskap och inlärning med beteende och personlig utveckling. Våra utbildningar ger därför dig som studerande rätt kompetenser för att komma in på arbetsmarknaden, men även rätt attityd för att lyckas och nå dina mål.

För mer information, se www.gritgames.se

Grit Academy