Administratör inom vård, omsorg och funktionsstöd

Bunden | Göteborg

Tycker du om att arbeta med människor och administrativa och digitala verktyg?

2 september 2024

15 april 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Som administratör inom vård och omsorg och funktionsstöd har du många och varierande arbetsuppgifter. Du administrerar och koordinerar den dagliga driften både för den enskilde brukaren och för medarbetaren. Du ansvarar också för den digitala planeringsprocessen och tar på uppdrag av chef fram statistik och rapporter. Som administratör inom vård och omsorg och funktionsstöd arbetar du i många olika integrerade datorsystem. Rollen innebär samverkan med flera olika professioner där du behöver kunna anpassa din kommunikation i både tal och skrift.

Efter utbildningen kan du arbeta som administratör, bemanningsplanerare, produktionsplanerare, koordinator inom vård och omsorg eller inom funktionsstöd i kommunen. Du kan också arbeta som chefsstöd eller samordnare.

Göteborgs Stad, Yrgo