Grafisk Formgivare/Tekniker

Bunden | Sunne

Under utbildningen för att bli grafisk formgivare/tekniker får du lära dig om designkoncept och kunna säkerställa produktionen av upplevelser både dig

26 augusti 2024

20 maj 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Grafisk formgivare/tekniker är en tvåårig YH-utbildning på Brobygrafiska designskola i Sunne, Värmland. Utbildningen går på heltid, är avgiftsfri och CSN-berättigad. I studierna ingår 24 veckors LIA-praktik (Lärande i arbete) som vanligtvis sker under två tillfällen.

Utbildningen är utmärkt för dig som är intresserad av formgivning och vill lära dig det senaste inom grafisk mjukvara. Under de här två åren läggs fokus på att kunna skapa men att också kunna producera de skapade idéerna.

Förutom goda kunskaper i grafisk design som teknik på hög nivå, bidrar Brobygrafiska med en stimulerande studiemiljö där du utmanas och utvecklas.

Gillar du grafisk formgivning av olika slag, vill ha kunskap om det tekniska som ligger bakom designen och arbeta med olika typer av medier? Då ska du söka till den här utbildningen!

Sunne kommun/Brobygrafiska