Underhållstekniker inom automatiserad tillverkningsindustri

Bunden | Gislaved, Vetlanda

Efterfrågan på underhållstekniker är mycket stor och arbetsplatserna är många inom både energi-, process- och tillverkningsindustrin.

Omfattning 315 YH-poäng (ca 1,5 år)

26 augusti 2024

19 maj 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Vill du ha ett spännande och välbetalt arbete? Är du duktig på problemlösning och önskar ett kreativt och omväxlande arbete? Då ska du utbilda dig till underhållstekniker. Underhållstekniker inom automatiserad tillverkningsindustri är en Yrkeshögskoleutbildning på 1,5 år som ger dig breda kunskaper i blandannat elteknik, mekanik, automation och underhållsplanering.

De flesta utbildningar inom underhållsteknik är antingen mot el- eller mekanikområdet men denna utbildning ger dig kompetens inom båda områdena. Efter avslutad utbildning kommer du att vara en multikompetent underhållstekniker.

Gislaveds Kommun Vuxenutbildningen /Hph