Live-ljudtekniker

Bunden | Göteborg

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

19 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Nu finns möjligheten att följa din passion för ljud och musik! Ta det vidare till en spännande karriär där teknik möter kreativitet. Hos oss kan du utbilda dig till ljudtekniker med inriktning live och du får alla de kunskaper som scen- och eventbranschen efterfrågar.

Kulturevenemang ökar kraftigt i Sverige och de tekniska lösningarna blir alltmer komplexa, säkerhetskraven höjs och utrustningen blir mera avancerad. Det gör att behovet av ljudtekniker nu ökat kraftigt och utbildning inom ljudteknik är mer relevant än någonsin.

Förutom att lära sig ljudteknik behöver en modern liveljudtekniker också licenser inom fallskydd, riggning och hållbarhetsberäkningar enligt gällande lagar.

Vår utbildning erbjuder en stöttande miljö där studenter lär sig av branschexperter och bygger långvariga relationer med andra studenter från våra utbildningar inom scen-, event- och digital produktion samt musikalartistutbildning.

Med de främsta aktörerna inom scen- och eventbranschen i vår utbildnings ledningsgrupp blir utbildningen både innehållsrik och varierad, med tillgång till den senaste tekniken och möjligheter att delta i spännande evenemang.

Dans i Göteborg AB