Account Manager B2B

Bunden | Luleå, Umeå

13 januari 2025

1 januari 2026, 1 januari 2027

Många företag söker Account Managers B2B med förståelse för hur man driver personlig försäljning som linjerar med dagens digitalt transformerade affärsvärld. Utbildningen riktar sig till dig som vill jobba självständigt med säljprocessens alla delar - från förtroendeskapande säljaktiviteter i digitala kanaler till att utveckla långsiktiga affärsrelationer med företagets strategiska nyckelkunder.

Som Account Manager har du en central roll i företaget och är ansiktet utåt mot kunderna. Ditt huvudsakliga ansvar är att skapa och underhålla långsiktiga affärsrelationer som är lönsamma och skapar värde för kunderna. En framgångsrik Account Manager är kundorienterad, har ett skarpt affärssinne och utvecklar över tid en djupare förståelse för kundens verksamhet.

Utbildningen passar dig som är social, flexibel och bra på att bygga förtroende. Hos oss på IHM får du gedigen kompetens i att utveckla affärer och kundrelationer samt praktisk träning i moderna säljtekniker för att ligga i framkant och effektivt möta kundernas behov.

Account Manager B2B ger dig aktuell kunskap inom försäljning och bred kompetens för att bygga relationer och skapa kundvärde. Du får praktisk säljträning och helhetssyn som ger dig kompetens att arbeta som säljare och säljledare i företag och organisationer. Du får förståelse för hur du kan nyttja digitala verktyg för att bygga relationer och påverka dina leads mot avslut. Du utvecklar din förmåga att arbeta i team, kommunicera samt se och utveckla lösningar.

IHM Business School AB Stockholm