Miljö och VA-teknik

Distans | Smedjebacken

En utbildning som ger kunskaper och erfarenheter i förebyggande miljöarbete och spännande teknik inom VA-branschens olika nischer.

Undervisningsspråk Svenska

12 augusti 2024

31 maj 2024

1 augusti 2026, 1 augusti 2028

Detta är en yrkesutbildning med 25% praktik som ger dig stora möjligheter att möta arbetsmarknaden. Du får kunskaper och kompetenser för att arbeta med t.ex. drift, planering och utveckling inom flera av VA-branschens olika nischer.
Här finns många utmaningar som väntar! Vill du arbeta förebyggande med att förhindra utsläpp från att komma ut i våra känsliga vatten? Eller kanske med utveckling av reningsanläggningar i behov av modernisering med ny spännande teknik? Vill du vara ansvarig för att producera dricksvatten av god kvalitet till tusentals personer?
Detta är bara några exempel på spännande arbetsuppgifter som kan vänta!
Utbildningen är på heltid och upplagd som en distansutbildning med 2-4 intensivveckor per termin, där vi ses på plats i Smedjebacken.

Västerbergslagens utbildningsförbund - Miljö