Systemutvecklare inriktning säkerhet

Bunden | Malmö

Bli systemutvecklare på 2 år! Som systemutvecklare skapar du IT-lösningar som löser utmaningar och problem för organisationer.

12 augusti 2024

11 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

I utbildningen kombinerar du systemutveckling med säkerhet och får en kompetens som är enormt efterfrågad på arbetsmarknaden!

Som systemutvecklare skapar du IT-lösningar som löser utmaningar och problem för organisationer. Du kan arbeta med att ta fram helt nya IT-system, exempelvis ett nytt ekonomisystem, eller arbeta med att förändra och uppdatera system som redan finns.

Programmering är en stor del av din tjänst och i denna utbildning lär du dig C# och .NET, som är
mycket efterfrågade på arbetsmarknaden. Som systemutvecklare ska du kunna vara med i hela
systemutvecklingsprojektet och därför lär du dig under utbildningen även kravhantering, design av olika system, olika metoder för att arbeta i projekt samt hur du testar systemen så att de fungerar och uppfyller de krav som kunderna har.

Eftersom cyberhoten ständigt ökar prioriterar många företag sin IT-säkerhet. Denna utbildning har därför även ett fokus på att lära dig designa och utveckla säkra IT-lösningar. Kompetens inom detta område blir allt viktigare och du som kan säker systemutveckling blir därför alltmer efterfrågad på arbetsmarknaden.

Under utbildningen får du även 24 veckor arbetslivserfarenhet genom LIA-perioderna med
möjlighet att få praktisk erfarenhet av systemutveckling. Du får även chansen att skapa värdefulla kontakter i arbetslivet.

JENSEN Education School AB