Underhållsingenjör

Distans | Härnösand

1 september 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Drömmer du om att vara hjärnan bakom maskinernas optimala prestanda och långsiktiga hållbarhet? Vår underhållsingenjörsutbildning är din biljett till att förvandla den drömmen till verklighet!

Efter avslutad utbildning kommer du inte bara ha en gedigen kunskapsbas utan även praktiska färdigheter som kommer göra dig eftertraktad på arbetsmarknaden. Du kommer att behärska allt från återställnings- och reparationsmetoder för processtekniska utrustningar till att läsa och tolka ritningar för processindustriella system.

Tekniska färdigheter inkluderar bland annat att arbeta med elektriska givare, processautomationssystem och att använda CMMS-system för regelbunden underhålls- och reservdelshantering.

Du kommer vara rustad att ta en ledande roll inom förbättringsteam och kommunicera smidigt med olika teammedlemmar och externa parter. Se fram emot en framtid som eftertraktad underhållsingenjör med en bred och djup kompetens inom området!

Härnösands kommun, Yrkeshögskolan