E-mobility-ingenjör

Distans | Stockholm

Nu har du chansen att bli eftertraktad på arbetsmarknaden och skaffa dig en spännande yrkeskarriär i en hållbar framtid!

9 september 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Vill du vara med och bygga en hållbar framtid då är utbildningen E-mobility-ingenjörer rätt för dig. Behovet av E-mobility-ingenjörer ökar kraftigt.

Sveriges och världens klimatmål om minskade koldioxidutsläpp ställer stora krav på effektivare resursanvändning och fler rena och miljövänliga tekniker. Elektrifierade fordon och miljövänliga industriprocesser är alla viktiga sätt för att underlätta en hållbar utveckling.

I denna tvååriga distansutbildning kommer du bland annat få kunskap om laddbara batterier, elsäkerhet i fordon, autonoma fordon och laddinfrastruktur. Utvecklingen går snabbt framåt och för att möta kraven är behovet av e-mobility-ingenjörer som kan arbeta med både utveckling och produktion stort.

Hermods AB Stockholm