Projektledare inom installationsbranschen

Distans | Luleå, Malmö, Stockholm

Ute efter ett ansvarsfullt och omväxlande jobb? Som projektledare inom installationsbranschen blir du en efterfrågad nyckelperson inom olika projekt.

1 augusti 2024

Öppen för sen anmälan

15 maj 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Installationsprojektledare har ett ansvarsfullt och omväxlande jobb. Det är installationsprojektledaren som leder och samordnar olika typer av installationsprojekt, från planering till genomförande och uppföljning.

Perfekt utbildning för dig med tidigare yrkeserfarenhet: Den här utbildningen håller vi exklusivt för de som har tidigare yrkeserfarenhet inom installationsbranschen och kurserna är framtagna för att ta dig snabbt fram mot nya vägar inom ditt yrkesområde. Flera olika områden är viktiga för att lyckas som projektledare i branschen, till exempel ledarskap, kommunikation, ekonomi, juridik och kvalitetssäkring. Det och fler kurser går vi igenom i utbildningen. Och för att du ska ha extra snabb väg ut i jobb är utbildningen framtagen efter arbetslivets behov och krav.

Utbildning till installationsprojektledare på distans: Utbildningen går helt på distans och innehåller inga fysiska träffar. Allt material i utbildningen finns i vår digitala plattform och självklart har du regelbunden kontakt med lärare och studiekamrater via Teams, webbmöten, chatt och forum.

Vi kombinerar praktiska övningar och projektarbeten som du redovisar digitalt. Om du vill kan du också delta i studiebesök, seminarier och workshops som arrangeras av oss eller någon av våra samarbetspartners. Den här utbildningen kräver heltid i arbetsinsats och du läser den helt på distans.

En stor del av utbildningen är du ute på praktik: Att gå på yrkeshögskola innebär att en stor del av utbildningen består av lärande i arbete (LIA). Under LIA får du arbeta som projektledare inom installationsbranschen inom ditt teknikområde. På LIA har du alltid en handledare som stöttar och ger dig feedback på ditt arbete. Du får sätta dina nya kunskaper på prov och knyter viktiga kontakter med potentiella arbetsgivare.

Lernia Utbildning AB