Hydraultekniker

Distans | Örnsköldsvik

Läs hydraulik där du är! En hydraultekniker arbetar med att utveckla, montera, sälja och underhålla maskiner både i fält och inom industrin.

Examen Ingen examen

Kvalifikationsnivå (SeQF) Inte nivåplacerad

19 augusti 2024

31 maj 2024

1 februari 2025

Behovet av hydraultekniker är stort och 90 procent av våra elever får jobb direkt eller går vidare i karriären.
Styr över din egen tid och studera kostnadsfritt hos oss på distans! Utbildningen är på heltid och endast 1,5 termin. Du kan jobba samtidigt om du har god studieteknik eller erfarenhet av hydraulik.

Hur är det upplagt?
Alla läser ett gemensamt basblock och sedan har du möjlighet att läsa den inriktning som intresserar dig. Utbildningen har tre fysiska träffar i Örnsköldsvik och då ligger fokus på praktiska moment. Lektionerna är inspelade så att du kan ta del av föreläsningarna när du vill. Lärarna finns tillgängliga för stöd och hjälp. Tentamen görs på din hemort. Utbildningen ger dig teorin för certifiering.
Utbildningen är en kostnadsfri yrkeshögskoleutbildning och CSN-berättigad.

ITH, Institutet För Tillämpad Hydraulik