Arctic Hospitality Leader

Distans | Boden

En spännande och viktig yrkesroll som ledare inom turism och besöksnäringen väntar

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

1 september 2024

Arctic Hospitality Leader ger dig kompetens för att bli den nya generationens ledare eller servicestjärna inom besöksnäringen. Den ger dig möjligheten att utvecklas och göra karriär, i en bransch som är i allt större behov av din kompetens. Utbildningen kopplas ihop med besöksnäringen och dess helt unika upplevelser, i Swedish Lapland och genomförs i nära samarbete med företag i regionen, samt med ett nationellt perspektiv.

Hela utbildningen genomsyras av hållbarhet för människor, djur och natur. Ekoturism, naturturism och ett interpretativt perspektiv är ledord genom hela din utbildning. Detta genom hela ledet i besöksnäringen – från gästens första tanke på ett besök i regionen till uppföljningen efter avslutad affär.

Exempel på innehåll är:

Ledarskap
Värdskap
Digital marknadsföring
Revenue management
Kommunikation
Är du nästa generationens ledare eller servicestjärna, tveka inte att skicka in en ansökan!

Arctic Hospitality Leader är en distansutbildningen vilket innebär att du kan studera mestadels från var du vill. Möjlighet finns även att sitta delvis på plats på våra skolor i Boden, Stockholm, Skellefteå och Karlstad. Ett fåtal fysiska träffar anordnas på plats i Boden (vid Boden Business Park) där du får träffa branschföretag inom besöksnäringen, och lära dig mer hands-on om att driva en verksamhet som lockar en lokal och global publik.

Changemaker Educations AB