Hud-och Spaterapeut

Distans | Nacka

Det bästa av två världar! Ta nästa steg i yrkeslivet utan att kompromissa med din nuvarande karriär!

Studerandeavgift Ja

1 augusti 2024

På Hudvårdshögskolan utbildas du till Hudterapeut och Spaterapeut - två yrkesroller i en kombinerad utbildning som gör dig mycket efterfrågad på arbetsmarknaden världen över.
Utbildningen har stort fokus på hudvård och mycket apparatur behandlingar, vilket är precis vad den medvetna kunden efterfrågar.
I utbildningen ingår bland annat; hårborttagning med laser, microneedling med Dermapen4, Microcurrent, Diamond dermabrasion, Retinol behandling, NBE500.

Som enda skola i Skandinavien har du möjlighet att gå upp i två internationella examen; Cidesco och Itec.

Studieformen deltid är den perfekta lösningen för dig som vill balansera utbildning med arbete och andra åtaganden. Du behöver inte göra uppoffringar när det gäller familj, arbete eller andra åtaganden och kan på ditt egna sätt forma din framtid.

Studieformen är CSN berättigad och du kan förverkliga dina hudterapeutdrömmar utan inkomstbortfall. CSN ger studiestöd med 75% (då man antas ha ett arbete vid sidan om) och du kan ansöka om Merkostnadslån via CSN upp till 67 500 kronor för del av undervisningsavgiften 97 500 kronor.

Deltid innebär schemalagd undervisning 7 - 8 dagar sammanhängande/ per månad under två år. Schema för första året är planerade i förväg för att underlätta din planering (se vår hemsida).

Mellan de skolförlagda utbildningstillfällena får du hemuppgifter avseende både teori och praktiska moment. Du behöver inte söka praktikplats på en klinik för detta utan du övar i hemmet på familj och vänner.

Hudvårdshögskolan IBS