Yrkesfotograf - fotografi och rörlig bild

Bunden | Bålsta

Nordens Fotoskola är en 3-årig utbildning med fokus på bildjournalistik för dig som vill arbeta som yrkesfotograf med både fotografi och rörlig bild.

12 augusti 2024

22 april 2024

Nordens Fotoskola är en treårig heltidsutbildning med bildjournalistisk inriktning för dig som vill arbeta som yrkesfotograf med både fotografi och rörlig bild. Här får du de teoretiska och praktiska kunskaperna du behöver för att kunna leverera bilder till branschens olika kunder och målgrupper. Som bildjournalist lär du dig att kommunicera, beröra och dokumentera med bilder samt att förstå journalistik.

Ska du lära dig ett praktiskt yrke krävs praktisk träning. De fotografiska uppgifterna här på skolan är alla utformade precis som vanligt förekommande frilansuppdrag. Konstruktiv kritik och feedback på ditt arbete ges kontinuerligt, dels i redovisningarna som sker antingen i hel- eller halvklass men också i flera individuella samtal med ansvariga lärare.

Under skoltiden läser du ett stort antal kurser och delkurser. På vår hemsida kan du läsa mer om dessa och hur du ansöker till utbildningen.

Stiftelsen Nordens Biskops-Arnö