Bunden | Arboga

Som underhållsingenjör inom industrin kommer du att kunna ansvara för avhjälpande och förebyggande underhåll inom många olika branscher.

1 augusti 2024

Underhållsingenjör

- ett bristyrke, bli klar om två år.

Som underhållsingenjör inom industrin kommer du att kunna ansvara för
avhjälpande och förebyggande underhåll inom många olika branscher.
Kunna analysera och tolka mätvärden. Du kommer kunna bistå vid upprättande av specificerade inköps- och upphandlingsunderlag.
Kunna läsa och tolka ritningar. Veta hur driften går till och ha god kunskap om hur samarbetet med processoperatörerna skall bedrivas.

– många möjligheter
Efter utbildningen kommer du att kunna söka arbete inom kärnkraft/värmeverk, pappers. och massaindustri, fordonsindustri, livsmedelsindustri, järn- och stålindustri, gruvindustri, kemi- och platsindustri samt fordonsindustri.
Din yrkesroll kan vara Underhållsingenjör, Serviceingenjör, Assisterande serviceledare, Systemingenjör, Kvalitetsingenjör eller IVA-ingenjör

Arboga kommun, Vuxenutbildningen