UX Designer

Bunden | Göteborg

Som UX Designer är det ditt jobb att skapa den allra bästa användarupplevelsen av produkter och tjänster.

1 januari 2025

Vad har de bästa webbplatserna, apparna och systemen gemensamt? De är alla lätta att använda och förstå. Som UX Designer är det ditt jobb att skapa den allra bästa användarupplevelsen för människor, alltså att skapa produkter och tjänster som gör vardagen både enklare och roligare.

Under utbildningen får du lära dig att förstå människor och deras behov i relation till en produkt, tjänst eller företeelse. Du lär dig hur du samlar in och tolkar data, hur du tar det stora språnget från data till konceptidé, hur du går från idé till de första prototyperna, testar dem och sedan hur resten av utvecklingsprocessen ser ut.

Göteborgs Stad, Yrgo