Systemutvecklare .NET

Distans | Umeå

Som systemutvecklare .NET arbetar du med att skapa och utveckla moderna, stabila och säkra systemlösningar och applikationer.

2 september 2024

15 maj 2024

Systemutvecklare är IT-branschens mest innovativa och kreativa yrke. Det kan handla om utveckling och programmering av mjukvarukomponenter, databaser, molntjänster, dynamiska webbapplikationer, allt från utveckling av delsystem till stora övergripande system för till exempel industriproduktion.

Du arbetar oftast i team där både individuella och gemensamma projekt ingår. En del av arbetet innebär också att ha nära kontakt med de som ska använda systemet för att få en bra inblick i vilka problem som ska lösas.

Under utbildningen lär du dig Microsofts .NET-plattform och objektorienterad programvaruutveckling i C# samt andra programmeringstekniker som JavaScript, HTML5 och CSS. Du lär dig skapa databaser och Windows-applikationer och även utveckla dynamiska webbapplikationer. Dessutom lär du dig Testdriven utveckling, agila metoder, affärsmannaskap och kundförståelse.

Efter utbildningen har du en helhetssyn på systemutveckling och kan delta i samtliga faser i programutvecklingsprocessen.

Ta ditt nästa karriärsteg hos oss på YH Akademin!

YH Akademin AB