Systemutvecklare .NET

Bunden | Borås

Vill du ta fram och utveckla framtidens IT-system? Gör dig attraktiv på arbetsmarknaden och utbilda dig till systemutvecklare med inriktning C# .NET.

2 september 2024

10 maj 2024

Ser du lösningarna istället för problem? Mobiler, datorer och maskiner. När allt kopplas ihop behöver samhället dig som kan bygga upp fungerande systemlösningar. Problemlösning och programmering är ofta kärnan i systemutvecklarens arbete. Som systemutvecklare arbetar du med att ta fram och utveckla data/IT-system eller delar av system. Tillsammans med dina kollegor skapar du lösningar på de utmaningar som du ställs inför.

Du behövs. Behovet av din kompetens är stort inom privata företag där den digitala närvaron blir allt viktigare. Men vår snabbt föränderliga digitala värld ställer krav på dig. Du behöver alltid vara beredd att lära nytt och tänka om. Utbildningen Systemutvecklare .NET är en fullstack utbildning som ger dig en plattform från vilken du kan utveckla dina färdigheter och dina kunskaper för att ta dig vidare i din karriär.

Kurser:
10 YHp Agilt arbete
35 YHp Applikationsutveckling (React Native)
35 YHp Databaser (SQL)
40 YHp Objektorienterad programmering i C# .NET
50 YHp Objektorienterad programmering i C# .NET fördjupning
20 YHp Testning
20 YHp Examensarbete
20 YHp Lärande i arbete (LIA) 1
120 YHp Lärande i arbete (LIA) 2

Komplettera din behörighet:
Nu kan du studera på gymnasiekursen Programmering 1 för att få särskild behörighet. Det finns två sätt att läsa kursen: Hos Vuxenutbildningen i Borås eller på Arena utbildning. Tänk på att upplägget mellan kurserna skiljer sig åt.
Läs Programmering 1 på Vuxenutbildningen i Borås (BRvux). Kursen ges på halvfart under cirka 10 veckor med start 2 april.
Läs Programmering 1 på distans på Arena (välj inriktning C#) med start 1 april.

Är Systemutvecklare .NET utbildningen för dig? Sök!

Borås Stad - Yrkeshögskolan i Borås