Project Manager Meetings and Events

Bunden | Stockholm

Undervisningsspråk Svenska

26 augusti 2024

En ledande och kreativ yrkesroll
Du får en unik bredd och kompetens för att arbeta med till exempel mässor, musikevent, sportevenemang och sponsring.

Vill du leda och arrangera konserter, företagsevent och mässor? Välkommen till världens bästa utbildning som kan ge dig världens roligaste arbete. Utbildningen ger en helhetssyn för samspelet mellan olika grenar inom näringsliv, rese- och mötesindustrin. Efter avslutad utbildning kan du arbeta med möten, events, specialresor, kongresser eller mässor i Sverige och utomlands.

Störst i Sverige
Travel Education Centre är en av Sveriges främsta anordnare inom turism, projektledning och ledarskap för mötesindustrin. Sedan starten har vi byggt upp ett unikt nätverk och kontakter som bland annat: Meetings Proffesionals International, Stockholm Convention Bureau, Stockholm Live och Sponsring & Event Sverige samt Humblestorm är bara några exempel.

PÅ TEC får du en rolig studietid och lär dig exakt det du behöver för att lyckas i branschen. Under två år möter du professionella föreläsare och gör praktik på branschföretag. En perfekt blandning mellan teori och praktik.

Praktikperioder
Ungefär en tredjedel av studietiden gör du praktik på någon av de ledande företagen i branschen. Det ger dig möjlighet att utveckla din kompetens och skapa ett stort nätverk.

9 av 10 får jobb
Vi är en av få yrkeshögskolor som är kvalitetsauktoriserade. Det är därför inte så konstigt att ungefär 9 av 10 har ett kvalificerat jobb efter examen.

Nära samarbete med branschen
Travel Education Centre har ett tätt samarbete med några av branschens främsta föreläsare och lärare. Det sitter även flera välkända företag med i utbildningens ledningsgrupp bl.a: Stockholm Live, Visit Stockholm, Livebrand, Svenska Möten, MeetAgain.

Kostnadsfri och CSN-berättigad
Det kostar inget att gå utbildningen men eventuella utgifter för läroböcker kan förekomma. Utbildning berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämden (CSN).

Efter examen kommer du bland annat att kunna arbeta som:
• Säljande projektledare
• Eventkoordinator