Objektorienterad programmering med inriktning AI

Bunden | Västra Frölunda

Vill du vara med och skapa framtidens system och applikationer med AI? Då är Objektorienterad programmering med AI-kompetens rätt för dig!

26 augusti 2024

19 maj 2024

En mjukvaruutvecklare skapar och skriver programkod för att instruera datorer och andra digitala enheter att utföra specifika uppgifter. En programmerare måste vara bekant med olika programmeringsspråk, såsom Python, C++, JavaScript, och andra, beroende på det specifika användningsområdet.

I rollen arbetar du även med att genomföra tester för att säkerställa att koden fungerar korrekt och uppfyller kraven. Ytterligare en arbetsuppgift är att skriva och underhålla dokumentation för kod och system för att underlätta för andra att förstå och underhålla koden.

Programmerare arbetar ofta i team och måste kunna samarbeta med andra utvecklare, designers, och andra intressenter för att säkerställa att projektet når sina mål.

En skicklig mjukvaruutvecklare sträcker sig bortom att bara skriva kod. Med en inriktning på objektorienterad programmering och AI-kompetens blir du mer än bara en tekniker. Genom att strukturera din kod som ”objekt” – enheter som innehåller både data och funktioner – skapar du inte bara program, utan innovativa lösningar.

Yrkesroller efter utbildningen
– C#-utvecklare
– Python-utvecklare
– Programmerare

Dina möjligheter till jobb
Utbildningen Objektorienterad Programmering med AI-kompetens är utvecklad i nära samarbete med ledande företag och experter inom branschen för att matcha specifika behov av kompetens inom programutveckling och artificiell intelligens. Den fokuserar primärt på objektorienterad programmering med huvudinriktning på C# men under utbildningen kommer du också att få insikter i andra relevanta programmeringsspråk.

Genom att förvärva kunskaper inom objektorienterad programmering och tillämpa dessa färdigheter inom området för artificiell intelligens (AI) är mjukvaruutvecklare eftertraktade inom den dynamiska och snabbt växande teknologisektorn.

Utbildningsform
Utbildningen sträcker sig över 1.5 år, motsvarande 60 veckor i Malmö och Halmstad. I Göteborg är utbildningen på 2 år, motsvarande 80 veckor. Det är en heltidsutbildning på dagtid som kräver närvaro vid schemalagd undervisning på skolan och online under 2-3 dagar per vecka. Resten av tiden arbetar du självständigt eller i grupp. Under perioden för lärande i arbete, LIA, följer du företagets arbetstider.

Läs mer om vår pedagogiska modell på vår sajt.

Handelsakademin i Göteborg AB