Musik- och eventarrangör

Bunden | Nyköping

Här får du in en fot i en bransch som annars är svår att nå. Vårt breda kontaktnät i nöjesbranschen ger dig förutsättningar att lyckas.

1 augusti 2024

Musik- och eventarrangörsutbildningen (MEA) är Sveriges främsta för dig som vill jobba som exempelvis projektledare, producent, artistmanager eller eventarrangör. Här får du in en fot i en bransch som annars är svår att nå. Vårt breda kontaktnät i nöjesbranschen och långa erfarenhet skapar möjlighet för dig att etablera dig i en spännande värld inom till exempel musik, film, tv, radio och event. Välkommen till en utbildning utöver det vanliga.

En upplevelse som öppnar dörrar till branschen
Musik- och eventarrangörutbildningen öppnar dörrar till en spännande bransch. Utbildningen ger dig kunskaperna som krävs för en framtida roll som projektledare inom nöjesbranschen. Utbildningen är bred och kan även appliceras på live-event som TV-produktioner och sportevent men också digitala event. Efter utbildningen kan du jobba på exempelvis bokningsbolag, festival, musikbolag, musikförlag, eventbyrå, som live-arrangör, artistmanager, eller eventarrangör. Du får även tillgång till ett brett kontaktnät med möjlighet till praktik på företag som Live Nation, United Stage, All Things Live, Universal Music Group, Warner Music plus många fler. Välkommen till en utbildning som tar dig rätt in i upplevelseindustrin.

Campus Nyköping