Medicinsk vårdadministratör

Bunden | Örebro

19 augusti 2024

De medicinska vårdadministratörerna är en viktig länk i vårdkedjan, dels för att upprätthålla patientsäkerheten kring journaldokumentation och dels för att underlätta det administrativa flödet för vårdpersonal i deras kliniska arbete med patienter.

Brist på kvalificerade administratörer, pensionsavgångar inom yrkesgruppen och ändrade kompetenskrav bidrar till att det idag finns goda framtidsutsikter för den som vill utbilda sig till Medicinsk vårdadministratör!

Efter examen kan du till exempel arbeta inom primärvården, slutenvården, psykiatrin eller habiliteringen. För Örebro län och Region Örebro län är den här yrkeshögskoleutbildningen den enda vägen till ett jobb som Medicinsk vårdadministratör.

Consensus Sverige AB