Management inom hotell och besöksnäring

Bunden | Stockholm

För dig som siktar på en ledande roll inom hotell- och besöksnäringen. Du lär dig Ledarskap, Guest Relations samt digital försäljning & marknad.

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

Undervisningsspråk Svenska

1 september 2024

För dig som siktar på en ledande roll inom hotell- och besöksnäringen.

Efterfrågan på operativa ledare med kunskap om ekonomi, projektledning och medarbetarfrågor är enormt stor. Hos oss får du exakt den spetskompetens som branschen efterfrågar. Det här är vägen till en snabb karriär, har du tidigare erfarenheter från branschen går det ännu snabbare.

Leda och motivera
Utbildningen fokuserar på ledarskap, Guest Relations samt försäljning & marknadsföring i digitala kanaler. Du får även lära dig efterfrågade kunskaper som interkulturella relationer, hållbar utveckling och säkerhet. Du lär dig helt enkelt hur man leder och motiverar medarbetare i den dagliga driften, parallellt med budget- och värdegrundsarbete. Det kan vara världens roligaste och mest stimulerande arbete.

Yrkesverksamma lärare
Majoriteten av föreläsarna på utbildningen arbetar själva inom branschen och har ett stort kontaktnät. Detta ger dig massor av kontakter i branschen och kunskaper som verkligen efterfrågas. En unik möjlighet att lära av de bästa.

Praktikperioder
Ungefär en tredjedel av studietiden gör du praktik på någon av de ledande företagen i branschen. Det ger dig möjlighet att utveckla din kompetens och skapa ett stort nätverk.

9 av 10 får jobb
Vi är en av få yrkeshögskolor som är kvalitetsauktoriserade. Det är därför inte så konstigt att ungefär 9 av 10 har ett kvalificerat jobb när de tar examen från oss.

Nära samarbete med branschen
Travel Education Centre har ett tätt samarbete med några av branschens främsta föreläsare och lärare. Det sitter även flera välkända företag med i utbildningens ledningsgrupper bl.a från: Nordic Choice Hotels, Elite Hotels, ESS Group, Got Event, First Hotels, Scandic Hotels, Liseberg, Strömma Turism & Sjöfart, Gothia Towers/Svenska Mässan, Viking Line, Högberga Gård Hotell & Konferens, Skepparholmen Spa & Konferenshotell.

Kostnadsfri och CSN-berättigad
Det kostar inget att gå utbildningen men eventuella utgifter för läroböcker kan förekomma. Utbildning berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämden (CSN).

Möjliga yrkesroller efter utbildningen
• Avdelningschef eller mellanchef inom hotell och besöksnäringen
• Platsansvarig på mindre anläggning
• Supervisor, Team Leader, Shift Leader, Service Manager