Logistiker med hållbarhetskompetens

Distans | Skellefteå

Ser du effektiva lösningar där andra ser problem? Gillar du att förbättra system? Då ska du söka vår logistikerutbildning!

26 augusti 2024

Som logistiker är du ansvarig för att hantera och effektivisera olika aspekter av företagets logistik och leveranskedja. Genom planering och schemaläggning koordinerar du transport av varor och produkter. Dessutom utför du kostnadsanalyser genom att delta i budgetprocessen där du ser till att hantera ekonomin på ett kostnadseffektivt sätt. Med inriktning på hållbarhet fokuserar du även på hur hållbara och miljövänliga logistiklösningar kan minska företagets ekologiska fotavtryck.

Utbildningen går att läsas antingen som platsbunden från Örebro eller på distans från Gävle och Skellefteå. Väljer du att läsa utbildningen på distans kommer det under utbildningen att erbjudas 4 fysiska träffar som varar 1-3 dagar vardera. I samband med de fysiska träffarna kan även studiebesök genomföras som är viktiga för utbildningen. Men framförallt blir det ett tillfälle för dig och dina studiekamrater att ses. Fysisk närvaro är önskvärd men inte obligatorisk. Träffarna kommer att hållas i studieorterna Gävle respektive Skellefteå. Information om varje träff kommer att skickas ut i god tid av utbildningsledaren.

AVT AB