Försäkringsrådgivare/Skadereglerare/Riskbedömare

Bunden | Stockholm

Vi erbjuder marknadens ledande YH-utbildning för dig som vill göra karriär inom försäkringsbranschen. Studera var du än befinner dig – med FEIFLEX!

12 augusti 2024

2 maj 2024

Försäkring kommer alltid behövas och därmed är det en stabil efterfrågan på kompetens inom branschen. Vi erbjuder marknadens ledande försäkringsutbildning – som uppfyller Finansinspektionens teoretiska krav för att bli förmedlare och består av praktik på ledande bolag.

Som försäkringsrådgivare ger du rådgivning kring försäkringslösningar, medan en skadereglerare hanterar skador som den försäkrade har råkat ut för. En riskbedömare, eller underwriter, arbetar istället med att bedöma risker. Under denna YH-utbildning får du kunskaper för att kunna arbeta inom sakförsäkring, liv och pension, både mot privatpersoner och företag.

Exempel på yrkesroller är rådgivare, förmedlarassistent, skadereglerare och riskbedömare.

FEI samarbetar med InsureSec. Det innebär att du efter denna utbildning har du möjlighet att mot en avgift göra InsureSecs licenstest, som ett bevis på att utbildningen genererar kunniga framtida försäkringsförmedlare.

Om YH-utbildning på FEI:
FEI grundades 1888 och är en av Sveriges främsta utbildningsaktörer. Vårt goda rykte inom näringslivet och internationella nätverk ger dig en stor fördel hela vägen från studier till arbete.

Alla våra YH-utbildningar genomförs med hybridkonceptet FEIFLEX som möjliggör att du kan studera på plats och på distans. Med vår ledande FEIFLEX-teknik får du den bästa studieupplevelsen – oavsett om du deltar i våra lokaler på attraktiva adresser eller online i realtid.

Bor du i Stockholm och har för avsikt att göra LIA-praktik där ska du ansöka till utbildningen i Stockholm. Bor du i andra delar av Sverige och har för avsikt att göra LIA-praktik utanför Stockholm ska du ansöka till FEIFLEX.

Kurser:
• Ekonomi
• Engelska
• Examensarbete
• Försäkringsförmedlarens roll och ansvar samt compliance
• Juridik
• Kundkommunikation och säljteknik