Förpackningsdesigner

Bunden | Sunne

Utbildningen ger dig kunskap från idéskiss till färdig förpackning, genom kommunikation, grafisk formgivning, design, funktion och konstruktion.

26 augusti 2024

20 maj 2024

Förpackningsdesigner är en tvåårig YH-utbildning på Brobygrafiska designskola i Sunne, Värmland. Utbildningen börjar 26 augusti 2024, går på heltid, är avgiftsfri och CSN-berättigad. I studierna ingår 24 veckors LIA-praktik (Lärande i arbete) som vanligtvis sker under två tillfällen.

Utbildningen tar dig hela vägen från idéskiss till färdig förpackning. Som studerande på Brobygrafiska utvecklar du ditt grafiska språk och din kreativitet samtidigt som du lär dig att kombinera det med de riktlinjer som finns.

Vi går igenom kommunikation, grafisk formgivning, design, funktion och konstruktion. Resultatet är en stabil bas som kan ta dig till arbetsplatser runt om i Sverige såväl som utomlands.

Har du en förkärlek för grafisk design, går igång på att lösa problem och gillar att tänka utanför de typiska ramarna? Då är det här utbildningen för dig!

Sunne kommun/Brobygrafiska