Frontendutvecklare

Distans | Göteborg

Som Frontendutvecklare skapar du med hjälp av kod det man ser och använder när man surfar på en webbplats.

26 augusti 2024

15 april 2024

Gillar du att jobba tillsammans med andra och samtidigt ta ansvar för din lärprocess? Då passar upplägget på utbildningen till Frontendutvecklare perfekt för dig.

Utbildningen ges på distans med cirka 9 timmar lärarledd fjärrundervisning och handledning varje vecka. Vid 8 tillfällen har vi dessutom fysiska träffar i Göteborg.

Utbildningens upplägg utgår från ett problemorienterat pedagogiskt förhållningssätt där du själv söker svar och lösningar, såväl enskilt som i samverkan och samarbete med dina klasskamrater och med arbetslivet. Målet är att skapa förutsättningar för ett livslångt lärande och förmåga att självständigt utvecklas inom yrket och branschen efter avslutade studier.

Folkuniversitetets pedagogiska modell bygger på att du kontinuerligt utvecklar din anställningsbarhet som Frontendutvecklare. Det innebär att du, utöver relevanta fack- och ämneskunskaper, även utvecklar dina generella förmågor för anställningsbarhet. Det handlar bland annat om samarbete, problemlösning, ansvarstagande samt skriftlig och muntlig kommunikation på svenska och engelska.

Folkuniversitetet Kursverksamheten vid Göteborgs universitet