Account Manager – Hållbar Försäljning

Distans | Solna

Vill du vara med och påverka omvärlden och framtiden? Ekologisk och klimatsmart försäljning med hållbarhetstänk är framtiden.

Omfattning 210 YH-poäng (ca 1 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska och engelska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

28 augusti 2023

Ansök på hermods.se

Sista ansökningsdatum

Kontakta utbildningsanordnaren

Fler starter

1 augusti 2024

Om utbildningen

Med den ökade e-handeln och medvetenheten om att hela samhället behöver sträva efter hållbara och klimatsmarta försäljningslösningar, utvecklas system för märkning och kvalitetssäkring av produkter och tjänster. Ekologisk och klimatsmart försäljning med hållbarhetstänk är framtiden. Hållbar försäljning är både lönsamt och smart över tid.

I den här utbildningen får du spetskompetens som är högaktuell inom all typ av försäljning av ekoprodukter och en bred kompetens inom B2B och B2C. Marknadsföring, juridik och kommunikation, omvärldsanalys samt internationellt språkbruk är exempel ur denna nya säljutbildning som förser företagen med modernt utrustade säljare för ökad kompetens inom eko och hållbara produkter.

Det här är en utbildning för dig som idag arbetar som säljare eller som har tidigare erfarenhet av försäljning och vill ta nästa steg i din karriär. Det hållbara perspektivet finns med genom hela utbildning och det är det som skiljer utbildningen åt från en mer traditionell säljutbildning. Säljaren ska genom den vanliga säljcykeln (prospektering, behovsanalys, kravspecificering, erbjudande, leverans, stängning) fokusera på det mest hållbara alternativet gällande produkt/tjänst, men det är i första ledet försäljning av ekologiska och hållbara produkter, samt säkerställande av kedjan bakom – att den är hållbar, rättvis och ekologisk – som utbildningen ger kompetens för.

EFTER UTBILDNINGEN
Efter utbildningen får du färdigheter/kunskaper/kompentenser inom b.la:

Självständigt hantera lämpliga marknadsföringsmodeller/metoder samt genomföra marknadsanalyser.
Hantera säljcykelns olika steg, självständigt hantera olika säljverktyg samt hantera klassificering av kund och behovsanalys.
Kunna göra riskanalyser av företagets marknadsföringstaktik för hållbarhet för att kvalitetssäkra att företaget är trovärdigt i sin leverans till konsument.
Självständigt skapa, tolka och analysera budgetar, investerings-, lönsamhets-, kostnadskalkyler och årsredovisningar, obehindrat hantera branschenliga ekonomiska begrepp.
Efter utbildningen kan du arbeta som:

Eco sale – säljare
Produkt – och kvalitetsansvarig
Specialiserad säljare för hållbara produkter
Säljare B2B inriktning eko

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

Hermods AB Stockholm

Webbplats

Telefon