Distributionselektriker

Distans | Halmstad, Umeå

2 september 2024

Bli distributionselektriker – ett efterfrågat yrke! Som distributionselektriker jobbar du med att bygga, reparera och underhålla nätstationer, ställverk och ledningar. Jobbet är omväxlande och fritt med en hel del utomhusarbete. Du kommer att bland annat arbeta med att bygga kraftledningar, underhålla och reparera elnät, felsöka och åtgärda i kabelskåp och nätstationer och byta ut äldre ledningar.

Framtidsutsikterna är mycket goda. Du har säkert inte undgått samhällsdebatten kring vår elförsörjning och vårt ökande behov av el i samband med omställningen till ett mer klimatsmart samhälle bl. a. övergången till elfordon. Fler och nya energislag är att vänta och därmed nya elproduktionsanläggningar – det är el som behöver distribueras och nya elnät som behöver underhållas och ger ett ökande behov av distributionselektriker. Bli en viktig del i Sveriges omställning till grönare el!

Movant AB