Customer Experience Specialist

Bunden | Stockholm

Customer Experience Specialist ger dig kompetensen att arbeta med kundresor, marketing automation och webbteknik för att förbättra kundupplevelser.

Omfattning 420 YH-poäng (ca 2 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska och engelska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

1 augusti 2023

Ansök på ihm.se

Sista ansökningsdatum

2 maj 2023

Om utbildningen

Vill du arbeta med att hjälpa företag och organisationer integrera kundupplevelsen i alla processer, stärka varumärket och behålla sina befintliga kunder? Customer Experience Specialist ger dig en kombination av kompetenser som bygger på tekniska, kommunikativa, analytiska och strategiska kunskaper kopplade till flöden i kundupplevelsen.

Kundresan förflyttas allt mer från mänskliga möten till digitala kontaktytor och genomsyras av krav på en sömlös upplevelse. Tillit till, och upplevelsen av, varumärket har stor påverkan på köpbeslut. Företag och organisationer konkurrerar i allt större utsträckning på kundupplevelsen vilket har bidragit till att efterfrågan på specialiserad kompetens inom Customer Experience har ökat kraftigt. De företag som medverkar i utbildningen uttrycker ett stort anställningsbehov av Customer Experience Specialists.

Som Customer Experience Specialist får du en holistisk syn på alla kundresans touchpoints – fysiska, digitala och kommunikativa. Du lär dig arbeta strategiskt och operativt utifrån tolkning och analys av data samt hantera Marketing Technologies, organisationsprocesser och automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.

Utbildningen passar dig som har ett analytiskt tankesätt, är intresserad av kundbeteenden och nyfiken på att lära dig hantera nya teknologier. Som Customer Experience Specialist kan du arbeta strategiskt, analysera flöden och processer och hantera data för olika kontextberoende ändamål.

UTBILDNINGSMÅL
Utbildningen ger dig efterfrågad specialistkompetens inom tekniska system och digitala plattformar kopplade till kundupplevelse, lär dig hantera och använda marknadsteknologier, digital analys, AI, Machine Learning och konvertering. Du får förståelse för organisationsprocesser och lär dig att operativt hantera automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.

KURSER
Customer Journey (30 poäng)
Customer Experience Management (35 poäng)
Customer Experience Technologies (65 poäng)
Digital Analys, Optimering & Konvertering (25 poäng)
Data Management (25 poäng)
GDPR & Juridik (10 poäng)
Machine Learning & AI (25 poäng)
Marketing Technologies & Inbound Marketing (35 poäng)
Webbteknik, scriptspråk och programmering (25 poäng)
Lärande i arbete 1 & 2 (50 + 65 poäng)
Examensarbete (30 poäng)

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

IHM Business School AB Stockholm

Webbplats

E-post

Telefon