Customer Data Developer

Bunden | Stockholm

Lär dig analysera kunddata, bedriva systemintegration och hantera tekniska plattformar för att maximera affärsnyttoprocessen kring kundupplevelsen.

Omfattning 400 YH-poäng (ca 2 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska och engelska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

15 augusti 2022

Ansök på ihm.se

Öppen för sen anmälan

Sista ansökningsdatum

28 augusti 2022

Fler starter

1 augusti 2023, 1 augusti 2024

Om utbildningen

Vill du arbeta i gränslandet mellan teknik/IT och försäljning/marknadsföring? Som Customer Data Developer arbetar du med att analysera kunddata, bedriva systemintegration och hantera tekniska plattformar för att maximera affärsnyttoprocessen kring kundupplevelsen.

Kundupplevelsen blir i allt snabbare takt företagens viktigaste konkurrensfaktor. Samtidigt är data bränslet i allt arbete som syftar till att förbättra kundupplevelsen. Detta har genererat ett ökat behov av Customer Data Developers - personer som kan analysera och nyttja kunddata till att optimera upplevelsen.
Som Customer Data Developer kommer du att ha en nyckelroll genom att utnyttja teknikens möjligheter för att omvandla kunddata till insikter som bidrar till utveckling av företagets affär. Med stöd av bland annat AI och maskininlärning arbetar du med analys av data för att hitta beteendemönster och för att optimera kundupplevelsen.

Utbildningen Customer Data Developer ger dig unik och efterfrågad kompetens då den integrerar teknik/IT, marknadsföring, affärsutveckling och försäljning på ett sätt som ingen annan utbildning gör. Företag som medverkar i utbildningen utrrycker behovet av denna tvärfunktionella yrkesroll - en teknisk specialistkompetens kombinerat med affärsförståelse.

UTBILDNINGSMÅL
Utbildningen ger dig efterfrågad specialistkompetens inom dataanalys, datahantering, AI, programmering, tekniska system men även förståelse för marknadsförings- och försäljningsprocessen inom kundhantering. Med denna hybridkompetens kommer du att kunna fungera som en brygga mellan olika avdelningar och vara kopplingen mellan verksamhet och teknik.

KURSER
Affärsprocesser och affärsutveckling (20 poäng)
AI och maskininlärning inom Customer Data Development (10 poäng)
API & Integrationsteknologi (30 poäng)
Data Management & Data Design (25 poäng)
Data Technology Stack (30 poäng)
Databaskommunikation och data streaming (40 poäng)
GDPR & Juridik (5 poäng)
Programmering Standard (50 poäng)
Projekthantering & utvecklingsprocesser (20 poäng)
Webbteknik (25 poäng)
Examensarbete (30 poäng)
Lärande i arbete (115 poäng)

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

IHM Business School AB Stockholm

Webbplats

E-post

Telefon